Úvod do matematiky
Dobrý den,
od začátku září vyučuji Vaše děti matematiku. Z důvodu toho, že jsem neměla k dispozici počítač, nemohla jsem Vám předat informace ohledně výuky. Nyní je již vše v pořádku a já Vám budu průběžně každý pátek psát informace na další týden, co nás s dětmi čeká.
Co jsme do této doby stihli?
Zopakovali jsme co děti znají z běžného života: pojmy - před, za, pod, nad, vlevo, vpravo, tvary, barvy, malý, velký,....
Určovali jsme počet věcí, nejprve stejných poté jsme zaznamenávali počet i různých prvků. Spojovali jsme shodné počty věcí.
Stavíme jednoduché stavby, kdy děti musí dodržet pravidlo, že se stěny mezi sebou musí dotýkat celou plochou stěny. Stavby začínají v prvním podlaží, pokračují druhým podlažím,.... kdybyste se třeba s dětmi o stavbách bavili, ať všichni používáme stejné pojmy.
Vytleskáváme rytmus básniček, které v PS jsou. Toto vytleskávání rytmu je u dětí základem aritmetického myšlení.
Začali jsme krokovat - nácvik krokování bude systematicky prohlubován až do čtvrtého ročníku jako základ porozumění záporným číslům, číselné ose a některým dalším základním pojmům aritmetiky. My prozatím propojujeme číslo a rytmus (zvuk s pohybem).
Vybarvujeme určitý počet věcí, sčítáme do pěti - vše prozatím bez psaných číslic pomocí čárkování. Toto čárkování nás bude provázet přibližně do listopadu, kdy teprve začneme psát jednotlivé číslice. Prozatím nás čeká pouze postupné čtení číslic.