Prostředí Autobus - metodika, řešení, komentář

Publikováno: 20.4.2020 Autor(ka): Petra Srpová

 

Milí rodiče, 

vzhledem k tomu, že se doptáváte a nebylo Vám moc jasné řešení úloh prostředí Bus. tak jsem Vám podrobněji rozepsala. V předešlé příloze máte i možnost záznamu do tabulky, což není pro děti zatím povinné, ale do budoucna budeme do tabulky zaznamenávat. 

BUS s. 31 

Ikonka autobusu je jiná. Má jinou barvu (červenou) a čísla nejsou v kroužcích, ale v autobuse. Znamenají počet cestujících, kteří jeli v autobuse z jedné zastávky na druhou. Simulují okna autobusu.

Dětem prozradíme, že se zde jedná o cestující, kteří jeli ze zastávky na zastávku.

Otázka pro děti: Jak tomu rozumíš? Co to pro nás znamená?

Předpokládaná odpověď: Ti, co odjeli, museli nastoupit, tzn. na 1. zastávce nastoupili 2 cestující

Hru si zahrajte opakovaně, aby si to děti uvědomily. Pokud řešíte úlohu v pracovním sešitu, vždy prakticky, je to pro děti náročné a neuměly by si to představit. 

Řešení úlohy: Na 1. zastávce nastoupili 2 cestující (2 cestující jeli z 1. zastávky na 2. zastávku), proto museli nastoupit! Na konečné vystoupili 2 cestující (2 cestující na konečnou přijeli, museli tedy vystoupit). Na 2 zastávce mohl vystoupit 1 nebo 2 nebo 0 ( na poslední možnost, že na 2. zastávce nevystoupil nikdo, na to děti většinou přijdou samy, ale můžeme jim pomoci otázkou, zda ještě nějaká možnost existuje).

Nedělejte si z tohoto prostředí velkou hlavu. Je to hra!!! Děti to baví, hru si oblíbily. Jde o to, aby si uvědomily vztahy, souvislosti, dokázaly nad problémeme uvažovat a měly radost, že na řešení přišly samy. 

Do přílohy jsem Vám vložila možnost zaznamenávat nast., vyst., jeli, do tabulky - to je vyšší úroveň, děti zaznamenávají do tabulky a naučí se vést evidenci tak, jak to bylo u staveb. Není to povinné, ale někomu to třeba pomůže. Jinak mohou zaznamenávat podle svého - čárkami, předměty apod. ...

Moc hezké procvičování co se týče tohoto prostředí je na matika.in 

Hezký den,  P.S.